Wie defekte Lampe von Dealextreme retournieren?

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Danke für deine Infos, Also Treiber. Wie heist das Teil auf englisch? Damit ich an DE schreiben kann.

Die Lötstellen kann ich zum teil überprüfen, aber es hat auch smd teile drauf und sher kleine iC, nichts zu machen.

Koubi
 
Das Englisch-Deutsche Lampenwörterbuch funktioniert auch in umgekehrter Richtung ;):
http://www.messerforum.net/showthread.php?t=46743

Eine allgemeine Bitte:
Koubi, poste bitte nicht alle 10 Minuten, wir sind hier nicht im Chat, sondern gib den Forenmitglíedern auch Zeit den Thread zu lesen.

Sonst ist hier auch ganz schnell dicht!

Jens
 
Hallo koubi,

Wenn auch der direkte Anschluss von 7,4V an den Treiber nichts gebracht hat, dann ist der Treiber defekt, sofern die Verkabelung vom Treiber zu den Emittern in Ordnung ist.


Ich würde Refund anstreben, verbunden mit der Zusicherung eine Lampe im gleichen Wert neu zu bestellen.

Das geht erstens schneller und zweitens bist du die zweifelhafte Konstruktion los.

Die Mega*5 Cree hat Bauart bedingt ein sehr schlechtes Heatsinking, da die Pill nur zum Bezel mechanischen Kontakt hat.
Nicht mehr zeitgemäße Cree Emitter mit P4 Lumen Binnig kommen noch dazu...

(Fachbegriffe in denglisch: siehe meine Signatur)


Welche Lampe du wählst, das mache bitte in einem neuen Thread aus, oder benutze die Suchfunktion, die zu vielen Lampen Informationen fördert.


Für die Rücksendung brauchst du zunächst eine RMA, die über die Seite von DX beantragt wird.

Danach sendest du die Lampe zu einer Serviceadresse in den USA.

Die Details stehen in der Antwort auf die Service Anfrage.

Vergesse nicht zu fragen: Do you cover the shipping fee ?
Das sind für einen Maxibrief immerhin €8.- plus €2,05 für registered mail (Einschreiben)




Heinz
 
Hallo, danke für die Hilfe, also ich habe Antwort bekommen, leider reicht mein Englisch nicht aus. Ich setze mal die Antwort von DE hier rein, vielleicht kanns ja jemand mal brauchen für Infos wenn er das gleiche Problem hat.

Apologies for the items being defective.

If your product gets damaged within 30 days of delivery, please check and find out the cheapest way to mail the item back to our Hong Kong Defective Products Drop Off Box. If it is less than $___(less than 30% of the item price), please go ahead and return it to address below, and take a picture of the proof of shipment (receipt, certificate of posting, tracking number stub, etc) after you have shipped it. We will arranged the replacement and reimbursement for your return postage after the package is received and processed.

PS: Please use the cheapest way to ship the item(s) back. Courier services such as EMS, UPS, Fedex, TNT, DHL etc are NOT eligible for return shipping cost reimbursements

But if the product turns out to be defective after 30 days from delivery, please notice that the return shipping costs (both ways) will be the sole responsibility of you. We will still try to exchange your defective products for a brand new one where possible. (If you have any question, please refer to FAQ to get further detail).

VERY Important: please remember to include a note in your package indicating the following items:

1. Your order number,
2. sku numbers returned and quantity, and
3. a short description of the problem(s) of the defective unit.

This note will help expediting the processing time for you. Thank you.

Hong Kong Defective Products Drop Off Box Address:

TO: DealExtreme
RE: ORDER # ______

Room 225-226, Block B, Focal lndustrial Centre
21 Man Lok street
Hung Hom, Kowloon
HONG KONG

If you have any questions on the return, please feel free to contact us again at anytime.



Und Hier die 2. Mail von DE

Dear Jakob,

Your product return request was received and processed. Please send your item(s) to our customer service office within the next 7 days. Please ensure that your address label is formatted in the following way, or your package might become undeliverable and get returned to you by the post office:




Important Return Instructions:

If you are instructed otherwise by a Customer Service Agent, then you may ignore the following notes.

If you are sending from the United States, use the following address:

TO: DealExtreme
RE: ORDER 0822QT16

8345 NW 66TH ST #8247
MIAMI FL 33166-2626

It is recommended that you ship the items back with delivery confirmation service from the USPS. DealExtreme is not responsible for lost return packages. If an reimbursement is applicable, it will be issued when you send us the delivery confirmation number.



For all other returns, use the following address:

TO: DealExtreme
RE: ORDER 0822QT16

Room 225-226, Block B, Focal lndustrial Centre
21 Man Lok street
Hung Hom, Kowloon
HONG KONG

For non-US and Canada customers, to receive return shipping reimbursement (if applicable), you must contact us before shipping the item back.

It is recommended that you ship the items back by First Class Air Mail with Delivery Confirmation. dealextreme.com is not responsible for lost return packages.

Return shipping reimbursement is available when we are the cause of the fault. For customers from other countries, please contact us for country-dependent instructions and requirements.

Wie muss ich jetzt vorgehen? Kann mir jemand sagen bitte.

Nächstes mal Bestelle ich eine gute Lampe wie z.B. Jetbeam Pro III

Vielen Dank

Koubi
 
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