German colonial knife Okapi

Arie Leib

Premium Mitglied
Good evening, gentlemen.
I present to you a colonial Okapi knife. I know little about these. I know that they were inexpensive knives from Solingen intended for colonial countries. Something like the French Douk-Douk. Beads or mirrors for the local population.
The blade is made of carbon steel, the scales are made of a material similar to Bakelite. the blade length is exactly 10 cm. An unusual ratchet lock. To close the blade, you need to pull the ring. In France, such knives are called "Palm”. Judging by the inscription "Made in Germany," I can assume the knife was made before WW2. Since after the war, they wrote West Germany or East Germany. Since 1988, these knives have been produced in South Africa. I await your feedback. Enjoy

IMG_8368.jpeg
IMG_8369.jpeg
IMG_8370.jpeg
img_8371-jpeg.328655
IMG_8372.jpeg

Anhänge

• IMG_8371.jpeg
    IMG_8371.jpeg
    477,2 KB · Aufrufe: 328
Grüße,
was den Ring angeht, die Windmühle hat Messer mit diesem verschlußsystem neu aufgelegt, verschiedenen hölzer, klingenlängen und Beschalung. Zu Okapi hatte ich hier im Forum an anderer stelle schonmal etwas gelesen. Ein schönes Stück, hat hat bestimmt eine Intressante geschichte zu erzählen.

Grüße,
was den Ring angeht, die Windmühle hat Messer mit diesem verschlußsystem neu aufgelegt, verschiedenen hölzer, klingenlängen und Beschalung. Zu Okapi hatte ich hier im Forum an anderer stelle schonmal etwas gelesen. Ein schönes Stück, hat hat bestimmt eine Intressante geschichte zu erzählen.
Danke, lieber Freund.

Grüße,
Das Ibex hat aber eine ganz andere Form:
Windmühlenmesser IBEX 120 Carbon Olive | Windmühlenmesser (https://www.windmuehlenmesser-shop.de/windmuehlenmesser-ibex-120-carbon-olive/a-117482)
Das Oryx kommt dem gezeigten Okapi näher:
Original Oryx Taschenmesser - Olive, Bloak, Walnuss - Rostfrei, Carbon (https://herder-solingen.de/products/original-oryx-taschenmesser-olive-bloak-walnuss-rostfrei-carbon)

Zurück